söndag 18 april 2010

Hollandsresa


Nu har jag o Lars varit till Holland och besökt 10 olika mjölkgårdar, nybyggda och fina, med KOkomfort som prio nr. ett.
Vi har blivit inspirerade av att se hur enkelt och bra dom byggt sina ladugårdar.
Tyvärr blommade inte tulpanerna riktigt, de har också haft snö o kallt i vinter.

Veckorna kring påsk har varit fulltecknade här på Framgården, jag har haft 16 gäster som övernattat (husrum hos grannen också) och ätit frukost o middag. Hur kul som helst, dom vill komma tillbaka nästa påsk.
Men nu behöver jag lite ledigt ett tag, åker nog bort en sväng nästa vecka, om askmolnen från Island inte sätter stopp för det. Ikväll ska jag hämta renkött o stoppa i frysen, har aldrig tillagat det förut men lär mig, för det är riktigt gott tycker jag.
Vårliga hälsningar från en avkrok, Eva på Framgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar